Afscheid Nemen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu Afscheid Nemen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu

Afscheid Nemen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 Maart 2008 | Australië, Brisbane

Dag Lekkertjes!

Toen ik klein was kon ik er al heel slecht tegen. Als ik op school van groep drie naar groep 4 overging had ik altijd heimwee naar de vorige Juf. Wilde altijd graag dat alles hetzelfde bleef. Ben ik nu wel overheen. Anders kon ik natuurlijk nooit Nederland voor 9maanden achterlaten. Maar afscheid nemen blijft nooit leuk. Joris is net 3weken hier geweest. Wat kan ik erover zeggen? Het was helemaal super. Niet wennen om elkaar weer te zien (okej, misschien 5seconden), helemaal niet te lang, we werden absoluut niet gek van elkaar ondanks dat we praktisch 24uur per dag bij elkaar waren. Helemaal niks negatiefs eigenlijk. Het was gewoon leuk.

Via mijn school konden we heel goedkoop een kamer krijgen in een Resort hier vlak buiten het centrum van Brisbane. Gedeelde woonkamer en keuken, maar eigen kamer en badkamer. Verder alle luxe die iemand zich maar kan wensen. Tennisbaan, zwembad, jacuzzi, fitnesszaal alles. Echte vakantie dus. Ik moest nog wel 2dagen per week naar school, maar de andere vijf had ik vrij. Tijd om Joris alle plekjes te laten zien waar ik in de afgelopen 5.5maand geweest ben. En hem het echte Australische leventje te leren kennen. Maarja, wat is het Australische leven? Een deel van het Australische leven is fastfood, overgewicht, en huidkanker, en nog meer overgewicht. Dat gedeelte hebben wij overgeslagen;)
Zijn eerst naar Straddie Island gegaan. Joris bleef maar zeggen dat dit een van de mooiste plekken was waar hij ooit geweest was, daar kwam hij nog zijn miljoen keer op terug;) Stradbroke Island staat bekend om de grote groepen dolfijnen en haaien die rond het eiland zwemmen. Vorige keer dat ik hier was heb ik Orca’s gezien, nu zagen we helaas geen dieren. Wel een super mooi strand tussen de rotsen.
We zijn ook naar het Australia Zoo geweest. Uiteraard regende het weer als een malle toen we daar aankwamen, waardoor mijn foto’s met kangoeroes weer met regenponcho zijn;) Hebben niet alleen kangoeroes geaaid en gekust (Zie foto), maar ook koala’s vastgehouden, een krokodillen geaaid over hun staart.
Na al deze Australische landdieren werd het tijd voor wat waterleven. We zijn naar Moreton island geweest en hebben hier wilde dolfijnen gevoerd. Alvast een cadeautje voor mn verjaardag,het was echt helemaal geweldig! Overdag een super mooie dag op het eiland gehad, honderden zeesterren gezien, en ’s avonds mochten we het water in. Elke avond komen hier een aantal dolfijnen (hooguit 9), om gevoerd te worden. Ze leven nog wel in het wild, maar krijgen hier 1/10 van hun dagelijkse behoefte aan vis. En wij mochten gaan voeren!! Op de dag dat wij er waren, waren er 8dolfijnen gekomen. We mochten het water in en ze een paar vissen geven. De dolfijn die wij gingen voeren heette Tinkerbell en was zwanger. Het is zo ontzettend gaaf om die beesten tussen je benen door te voelen zwemmen.:)

Helaas kon het niet alleen bij leuke dingen blijven. Er moest ook afscheid genomen worden. :( Niet alleen van Joris, maar ook van mijn kamergenootje Hülya. En dat was niet bepaald makkelijk. We zijn hier op dezelfde dag gekomen, en zijn praktisch elke dag samen geweest hier. ’s Ochtends maakte zij altijd thee voor me zodat ik van mn ochtendhumeur af kon komen, ik luisterde altijd naar dr liefdesproblemen, en we gingen altijd uit met zn tweeën, er is geen groter feestbeest dan Hülya.:) Toen ik gister thuis kwam nadat ik Joris op het vliegveld naar het vliegveld had gebracht had ik het dan ook niet makkelijk. Het bed naast me was leeg, niet eens meer opgemaakt. De kleren, die altijd overal lagen, lagen er niet meer. En haar miljarden schoenen waren ook weg. Mijn familie hier had wel verwacht dat het niet zo makkelijk voor mij zou zijn en had mijn lievelings chocoladetaart gekocht. Die heb ik helemaal opgegeten samen met mn Australische “Zus”, en naar al haar problemen geluisterd, daarna voelde ik me weer stukken beter. ;)

Het heeft geen zin om hier verdrietig te gaan doen. Ben op de mooiste plek ter wereld, en ben er nog maar 13weken, dus moet er volop van gaan genieten! Als ik daar aan denk wordt ik helemaal depressief. Zit mijn Australië avontuur er alweer op. Dus ik ga niet meer depressief doen, maar nog even lekker genieten van alles hier. De tijd vliegt, en de zon roept;)

  • 09 Maart 2008 - 08:56

    Manon:

    Hey meis.

    Leuk om te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad.
    Ja wie had dat nou nog gedacht. Anouk aan de man haha. Maargoed, aan alles komt een einde. Dus zo ook aan het vrijgezelle leven ;) Vrouwen blijven toch wel aan de top, als je die vent van je ma goed onder de duim hebt haha.

    Nou ik denk dat ik nu wel mag zeggen TOT SNEL :D Veel plezier nog.

    Kusjee Manon

  • 09 Maart 2008 - 09:32

    Carla:

    goedemorgen noek
    zit hier ook nog een beetje slaperig achter de pc ,naar jou berichtje ,en prachtige foto"s te bekijken.
    bij ons is het fijn,[bon] en voor ons is het daar mooi.
    maar waar jij zit dat is wel op een heel mooi stukje aarde .
    afscheid nemen is nooit leuk,maar je kan op de mooie dingen terug kijken die je mee gemaakt hebt
    . en het blijft altijd bij je.
    niemand kan je dat afnemen.ga nog heerlijk genieten.ik ga over 2 ,5 weken naar niki.
    en dan komt zij over 6 weken iedere 2 weken in amsterdam,zij mist ons ook erg.
    en is weer blij als ze nederlandse bodum onder haar voeten heeft.
    zo dan zijn de buurmeisjes weer in de buurt van de ouders.en jullie zijn een ervaring rijker.
    veel liefs van de buurtjes

  • 09 Maart 2008 - 11:32

    Nyn:

    Mopje, aaaah is niet fijn hea afscheid nemen! lijkt me heel moeilijk. Maar wat vet dat je zo snel alweer naar huis komt! :D Kom je nou naar Amsterdam of wordt het toch Den Haag? Meis geniet nog even, je mag nog 3maanden dus wat dat betreft zit je goed lijkt me!
    Dikke kus

  • 09 Maart 2008 - 14:26

    Stef En Tiets:

    Hey lekkere schetenicht van me,
    Wij zitten in een vreselijke druilerige dag nog een beetje op te drogen van gisteravond. Stef vierde z'n verjaardag. Was gezellig. Vorige week heerlijk geskied met Paul, Wilma en Esmee. Het was zo warm dat het wel de Canarische Eilanden leek. Heerlijk. En nu op naar Australië he. Kijken we heel erg naar uit. We krijgen nog een druk programma in Brisbane. Net je foto's zitten bekijken en dat ziet er allemaal wel erreg leuk uit. Willen we ook allemaal zien. Als we nog iets mee moeten nemen moet je het zeggen he?. Nou scheet, neem een lekkere neut in de zon, is altijd lekker in de afscheidsperikelen. Dikke kus, Stef en Tiets

  • 09 Maart 2008 - 16:25

    Sanne:

    Anoukje! Heb je halve verhaal gelezen want zit illegaal op internet op mn werk. Ben aan mn training period report aan het werken, bah!! Ben al klaar met werken want ben om 7uur begonnen. Maar echt geweldig om die foto's van jullie te zien! Ben blij dat het goed ging met jullie 2en en ben blij dat jullie het zo fijn hebben gehad samen! Dan is er tenminste nog 1 positief ding als je terug moet naar Nederland. Hier gaat alles nog steeds prima, maar ben momenteel een beetje verrot want ben deze week al 4x wezen stappen en moest vanochtend om 7 uur beginnen en gisteravond was er een party is staffblock dus kon niet slapen door de keiharde muziek..
    Maar moet dus vanavond mn report afmaken want heb morgen een soort functioneringsgesprek. Dus heb al ff wat chocola ingeslagen en ik zit nu in het office van de head-porter. Had hem ff gevraagd of ik ff zijn bureau mocht gebruiken omdat ik het anders op mn kamer moet maken en dan val ik gegarandeerd in slaap.. Is namelijk deze week al meerdere keren gebeurd, vandaar dat ik nu nog mn hele werkstuk moet gaan maken!!
    Nou schattie, ik ga ff verder en ik wil foto's aan mn muur dus je moet maar ff wat foto's sturen! Want mn muur is echt te kaal..
    Nou Lieffie, Spreek je snel weer!
    Welke tijden zijn trouwens voor jou het beste om te skypen? Een jongen uit staffblock heeft zo'n USB-internetding dus dan kan ik die wel ff een keer lenen!

    Daag lieve Nouk! Ik mis je hoor! Kusje

  • 10 Maart 2008 - 11:21

    Marieke:

    Hee meissie!

    Super om te horen dat je het zo leuk hebt gehad met Joris! Goed teken dat het nog zo goed gaat, ook al zit je aan de andere kant van de wereld! Natuurlijk is dan het afscheid alleen maar moeilijker, maar geniet nog van de 13 weken daar! Volgens mij vliegt de tijd, dus geniet er nog even van!
    Die foto's nouk.. WAT IS HET DAAR MOOI!! Ik ben echt jaloers!

    Nou kop op meis! En tot over 13 weken:D

    Kusjee

  • 10 Maart 2008 - 12:19

    Annemarie:

    Klinkt helemaal goed!! Al die verhalen bij elkaar lijkt het af en toe net alsof jij 1 jaar vakantie hebt!! =D 'Nog maar' 13 weekjes, geniet ervan.!

    Liefs Annemarie

  • 10 Maart 2008 - 14:11

    Timo:

    Hey wereldreiziger;) Het is dat het anoukmeijer.waarbenjij is.. want anders was ik je naam alweer vergeten!! Afscheid nemen is inderdaad altijd kut.. kun je nagaan hoe iedereen zich hier voelt; zo eenzaam en achtergelaten voor NEGEN maanden:p 13 weken klinkt eigenlijk helemaal niet zo lang meer! Dat betekent voor jou dat de geweldige tijd er bijna op zit, en voor ons dat de betere tijden weer in het verschiet liggen:D

    Even een korte update: Ik heb m'n iPod terug;) Wie had dat ooit gedacht!?

    En nog iets: als jij terug bent, ga ik misschien wel naar Amerika;) maar als je daar het fijne van wilt weten moet je eerst eens terug sms-en!! Heb je dat smsje niet ontvangen of ben ik het Australische netnummer vergeten ofzo?:p

    -xxx- Still miss you;)

  • 12 Maart 2008 - 08:10

    Joris:

    he lieve schat.
    Het was inderdaad heerlijk in elk mogelijke manier :). nu nog 12.5 weken wachtten en dan ben je weer heerlijk hier bij mij. wacht op je lieverd.
    kusje

  • 12 Maart 2008 - 08:36

    Ilse:

    Hoi Anouk

    Wat een leven heb jij! Geniet lekker verder, zonder vent is ook best fijn!
    Voor je het weet zijn de 13 weken om, dus gaan met die banaan.

    Ben aan het pizza bakken met de kids en saroma-toetje maken. We hadden de deegroller voor de klei gebruikt, dus dan maar een lege fles om het deeg uit te rollen. Kids hebben alles zelf gedaan, ben benieuwd of het net zo lekker is als we denken dat het wordt. Kip zit in de oven (zonder pasta), beetje sla erbij en de zondagavondmaaltijd is weer gereed.
    Veel groetjes vanuit een regenachtig land.
    Bob, Bram, Babette, Rob en Ilse

  • 12 Maart 2008 - 08:38

    Jeanette:

    Hey Anouk!
    Lange tijd niet meer "gesproken", hoe is het met je?
    Hoe is het op school, gaat het nog steeds zoooo goed?
    Mis je ons al een beetje of nog steeds niet!
    Hoe is het met het weer daar, wordt het al wat warmer?
    Hier gaat alles gewoon door. Geen gekkigheid. Behalve dat wij nu een kok in dienst hebben is er verder weinig veranderd.
    Groetjes en een dikke kus uit Zeewolde.
    Jeannette

  • 16 Maart 2008 - 18:50

    Anja Wiertsema:

    hoi Anouk,
    Nog geweldig naar je zin en inderdaad geniet er maar van want tijd vliegt, no time for sadness, succes met school en tot over een tijdje, veel liefs anja and
    the family.

  • 16 Maart 2008 - 19:06

    Helga:

    Mijn romannetje is "zo goed als klaar!"
    Altijd nog maar weer afwachten hoe het afloopt. Ik lees je berichten nog steeds met een vette smile, en geniet. Zo drink ik straks een borrel op de goede afloop!
    Voor jouw nog "even" genieten, want je hebt vast nog meer mooie dingen voor de boeg. Binnenkort Tiets & Stef.
    Houd ons op de hoogte en blijf mooie foto's maken.

    kus Helga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Anouk naar Australië

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

Einde der Tijden

06 Mei 2008

Orange Upstairs!

08 April 2008

Still Alive!

17 Maart 2008

Het echte werk

09 Maart 2008

Afscheid Nemen
Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 26523

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2009 - 20 December 2009

Anouk naar Engeland

26 September 2007 - 20 Juni 2008

Anouk naar Australië

Landen bezocht: