Orange Upstairs! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu Orange Upstairs! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu

Orange Upstairs!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

06 Mei 2008 | Australië, Brisbane

Dag Lekkertjes!

Allereerst, heeeel erg bedankt voor jullie kaartjes, krabbeltjes, telefoontjes, smsjes en al het andere! Ik voelde me weer eens net de Koningin. Over de Koningin gesproken, het is koninginnedag geweest, en zoals jullie van mij gewend zijn heb ik dat goed gevierd.

Al zit ik hier zo'n 60.000km van Nederland af, maanden geleden gingen er al allemaal emails de ronden van de oranje vereniging in Brisbane, om dat even groots te vieren. Mijn dagje begon al echt Nederlands omdat Tiets en een in het oranje gekleedde Stef aankwamen. Even gezellig bijgepraat onder het genot van een wijntje, en een Nederlands Heineken biertje, ergens gegeten, en toen het feest opgezocht. Van 3 straten afstand hoorden we al geschreeuw en muziek. Iets dichterbij herkenden we de muziek als Guus Meeuwis, Andre Hazes, en natuurlijk mijn Grote vriend Marco! Mijn avond kon meteen al niet meer stuk. Een grote Oranje massa, overal rood-wit-blauwe vlaggen, en alleen maar Nederlands gepraat. Nooit geweten dat er zoveel Nederlanders in Brisbane waren. Van het Belgische Biercafe gingen we in een optocht naar Down Under. Op straat werden we heel erg raar aangekeken. Vooral omdat we onze Buitenlandse vrienden de engelse vertaling van Oranje Boven hadden geleerd. Al zingend (Orange Upstairs, Orange Upstairs, Loooovee To the Queen) en allemaal in het oranje hebben we een heerlijke avond gehad. Bea zou trots op ons zijn!

Verder was deze week zoiezo een en al feest, want het was uiteraard mn verjaardag! En ik heb even goed gebruik gemaakt van het tijdsverschil. Want was ik in Australie niet meer jarig, dan was ik dat in Nederland nog wel! Dus kon ik dubbel feesten. Zaterdag eerst uit geweest, waar ik van de barkeeper al mn eerste cadeautjes kreeg (Bayleys en een waardebon van de bodyshop, wist niet met welke ik blijer was;)). Toen Zondag met Tiets en Stef gelunched en mn cadeautjes van Nederland gekregen. Daarna hun even uitgezwaaid, want zij zitten nu heerlijk in Cairns met 35graden! Verschil moet er wezen (bij mij is het nu 29). 's Avonds uiteten geweest met een klein groepje, en daarna uiteraard weer uit geweest! Gisteren mn verjaardag bij mn Australisch familie gevierd, en vandaag op school. Oftewel, ik weet inmiddels wel dat ik weer een jaartje ouder ben geworden!

Het feesten zet zich gewoon door, nog maar 4weken school, en dan zit dat er alweer op. Dan nog 1,5 week om te leren voor mn examen (lees: heerlijk southbanken!), en dan reizen. Daarna kunnen jullie weer genieten van mn gezelschap. Oftewel: Tot snel!

  • 06 Mei 2008 - 05:21

    Anja F.:

    Hee gaaf zeg allemaal weer...
    al die feesten :)
    En ik weet zeker dat Bea trots op jullie is! Jij een jaartje ouder, zij een jaartje ouder hahahaha.
    Geniet! En leer ze... Dikke kus!

  • 06 Mei 2008 - 09:43

    Hess:

    Heey lieve nouk!!
    Haha ik dacht al.. Het kan toch niet zijn dat Anouk koninginnedag moet missen!! Maar gelukkig heb je weer flink uitgepakt;) Helemaal Anouk!!:P

    Spreek je snel weer!!

    Liefss Hess

  • 06 Mei 2008 - 10:02

    Renée:

    nog maar 1,5 maand
    nog maar 7 weken
    nog maar 45 dagen
    nog maar 1078 uren
    nog maar 64680 minuten

    en dan kom je thuis:D

    X

  • 06 Mei 2008 - 10:28

    Timo:

    Whaha dat had ik dus echt niet verwacht!! Dat ze zelfs in Australië onze Koningin huldigen;) En 'orange upstairs' ja?:p

    Wist helemaal niet dat jij examens had joh! Heel veel succes ermee. Ik heb zelf gelukkig nog geen examenstress maar heb geschiedenis al over 2 weken:| en de week daarop economie, dan zijn we er alweer klaar mee:D Ik ga voor je duimen Nouk;)

    -xxx-

  • 07 Mei 2008 - 17:00

    Carla:

    he nouk nog gefeliciteerd ,zo onderhand weet je dat ik erg goed ben in verjaardagen te onthouden,alleen die van je vader .
    maar dat is ook niet zo moeilijk!
    heerlijk he in het buitenland queens feest te vieren ,wij kunnen erop bonaire ook wat van.als je hier bent is het zo gewoon en daar is het zo bijzonder.
    altijd zon en zo ontspannen.
    ga je nog missen.
    nog een paar weekjes ,lekker genieten.

    liefs de buurtjes

  • 08 Mei 2008 - 11:17

    Helga:

    Even uit het "zonnige Zeewolde" (wij hebben vandaag ons 2e zomerse dag te pakken... ) de hartelijke groeten en succes gewenst met je examens!


  • 11 Juni 2008 - 19:58

    Helga:

    Heej Anouk,
    Krijgen wij nog "the end" van jouw STORY...???!!!

    Wij wachten af,
    Liefs, Helga

  • 12 Juni 2008 - 18:46

    Karin O:

    Ja Anouk, Helga heeft gelijk, we wachten er met smart op, maar je was zeker druk met je examen? En nu nog op vakantie!!! En dan naar huis.....al zin in??
    We zien je dan.
    Liefs van ons allemaal.

    Oja, gefeliciteerd met je zus, Karlijn en ik gaan morgen even langs. Weer eentje met een diploma!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Anouk naar Australië

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

Einde der Tijden

06 Mei 2008

Orange Upstairs!

08 April 2008

Still Alive!

17 Maart 2008

Het echte werk

09 Maart 2008

Afscheid Nemen
Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 26514

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2009 - 20 December 2009

Anouk naar Engeland

26 September 2007 - 20 Juni 2008

Anouk naar Australië

Landen bezocht: