Het echte werk - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu Het echte werk - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu

Het echte werk

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 Maart 2008 | Australië, Brisbane

Dag Lekkertjes!

Was nog niet bijgekomen van mijn heerlijke drie weken, of de volgende 'uitdaging' stond me alweer te wachten. Stage lopen. Ik had mijn solicitatiegesprek gehad bij een heel erg leuk hotel hier in de stad. Het Rendezvous. Dit is een hotelketen die hotels heeft in Australia en Azië. Gesprek verliep goed, en de manager was erg enthousiast. Hij showde me het hele hotel, en ik zag het helemaal zitten. Was allang blij dat ik niet in het Marque Hotel hoefde. Dit was het hotel waar mn ouders sliepen toen zij mij kwamen opzoeken, en dat hotel vond ik in 1 woord drama. Uiteraard verliep het allemaal iets te soepeltjes, en 3weken geleden ontving ik een brief dat de 'Opper' directeur van Rendezvous naar Brisbane zou komen, precies in de weken dat ik stage liep, en dat mijn stage dus zou worden verplaatst. Ja je raadt het al, naar het Marque hotel. Leve de lol.

Vol tegenzin ging ik ik dus vorige week maandag naar het hotel. Het begon allemaal precies zoals ik het verwacht had, de manager (een dikke man met een enorme sik) liet me 1,5uur wachten. Hij was druk. Waar hij dan druk mee moest zijn was de grote vraag, want ik zag niemand. Je kon een kanon afschieten. Naar anderhalf uur had de manager dan eindelijk tijd voor me en kreeg ik te horen wat ik moest doen. Een beetje van alles, Food& Beverage, Receptie, Functions, enz. Ik kreeg een uniform aan, broek 2maten te groot, blousje een maat te klein. En had er helemaal geen zin. Moest ik dit nou 3weken gaan doen? Ik mocht beginnen bij Food& Beverage. Mijn supervisor was een Ier, en vond alles van Nederland erg interessant. Hij wist zelfs meer over Nederland dan alleen wiet en de wallen. Ik besloot dat hij wel aardig was. Nadat alle ontbijtgasten weg waren moest het buffet afgeruimd worden. En alle left-overs (de restjes), die gingen naar het personeel. Kom maar op met de versgebakken muffins, chocolade cakejes en appelflappen. Mijn liefde gaat duidelijk door mn maag, en het hotel begon dus ook steeds leuker te worden;)

Ik mocht niet stage lopen in het Rendezvous hotel omdat de Opperbaas er was. Het Rendezvous en The Marque zijn gerelateerd aan elkaar, dus de opperbaas van het Rendezvous, is ook de opperbaas van The Marque. En guess wie er op mijn eerste werkdag naar binnenkomt lopen? Jaja, meneer de, call me Matt, opperbaas. Hij zat de hele tijd een beetje te kijken naar me, dus ik dacht dat hij vast iets wilde bestellen. Ik vroeg dus ook heel beleefd aan hem: "Can I get you anything Sir?" Deze simpele vraag bezorgde mijn collegas bijna een hartverzakking. Blijkbaar mocht alleen de Supervisor hem bedienen. Wist ik veel. Meneer Matt wist het zelf waarschijnlijk ook niet, want het enige wat hij beantwoorde gewoon mijn vraag met dat hij graag wat zout wilde, en hij leek helemaal niet geshockeerd.

De eerste dag was iedereen vrij enthousiast, en vonden ze dat ik het goed deed. De tweede dag werd me gevraagd of ik nog naar werk aan het zoeken was, en de derde dag had ik officieel een baantje. Zo makkelijk gaat dat dus. Nu werk ik elke morgen van 6uur 's ochtends (ja, ik heb deze tijd ook niet verzonnen), tot 3uur 's middags. Er ging een hele nieuwe wereld voor me open. Ik nam vandaag voor het eerst de bus van 4.45am, en keek een beetje verontschuldigend naar de buschauffeur. Wie neemt er nou om deze tijd de bus dacht ik bij mezelf? 12haltes verder waren alle zitplekken bezet, en na 15haltes was de bus letterlijk stampes vol, en konden er onmogelijk nog meer mensen bij. Buiten waren allemaal mensen aan het hardlopen (om kwart over 5, kom op zeg, zoek een leven!), en toen ik in het hotel aankwam was het super druk. Nu weet ik dus waarom ik nooit mensen zag. Die waren er wel, maar zijn alweer naar hun kantoor voordat ik ook maar aan mijn dag begin.

Al met al, heb ik het dus hartstikke naar mn zin hier. En begint mijn bankaccount, na maanden van pijn, zich ook weer wat beter te voelen;)
Ik hoor snel weer wat van jullie. Blijf reacties schrijven, vind het leuk om te lezen!

P.S.
Ik weet niet of jullie het nog weten, een tijdje geleden zijn ik en wat vrienden van mij hier naar moreton island geweest voor een promotievideo. Die video is staat nu op internet, ik geef jullie de site.
http://nl.youtube.com/watch?v=7hPbKzxCQTU

  • 17 Maart 2008 - 10:05

    Jorrit:

    He Anouk,
    Goede zaak dat je bankrekening nu weer een beetje aangevuld wordt. Mag ook wel na al die maanden die alleen maar geld kosten!
    Leuk om je verhalen te horen. Je ziet niet vaak een reactie van mij maar volg je verhalen wel allemaal!
    Top, succes met 't werken en het uitgaan zal door de weeks wel tegenvallen als je er zo vroeg uit moet!
    Leuke fotos ook, groetjes vanaf de andere kant vd wereld..

    Doeidoeixx

  • 17 Maart 2008 - 10:11

    Gerda:

    Leuk verhaaltje weer!:D

    Ziet er trouwens nog best relaxt uit dat hotel waar je werkt!

    Byee!(K)

  • 17 Maart 2008 - 10:30

    Manon:

    Anouk, ik geloof dat Sanne zich er wel bij aansluit als ik zeg dat jij zelfs nog met een tegrote broek de meeste fooi binnen kan halen op een dag. Je zou zelfs het personeel daar nog wijs kunnen maken dat dit tegenwoordig helemaal 'in' is, zodat het personeel de volgende dag massaal in te grote broeken aan komt op zijn werk :P
    Hotel ziet er wel mooi uit. En zeg zelf, als het allemaal perfect is, is het vaak ook niet gezellig :D Miss kun je daar in de bar ook wat (vaste) gasten Sambuca leren snuiven ;) Haha. Nou meis, geniet er nog even van. Ik heb besloten om deze zomer 3 maanden vakantie te houden. Of ik daadwerkelijk ook op vakantie gaat hangt even af van mijn bankrekening :P
    Nou genietse nog even :D

    Kusjee Manon

  • 17 Maart 2008 - 10:58

    Adin:

    Heey Anouk,

    ff een pauze in al me tentamens het is altijd zo leuk om je verhalen te lezen:) mooi dat je het zo naar je zin hebt nog steeds, al had ik niet anders verwacht;) merel en ik hebben je filmpje uitvoerig bekeken (telkens als we dachten dat we ook maar iets van jou zagen hebben we het uitvoerig nader bestudeert om te kijken of je het echt was;)) en het was top hoor:P

    nou nog 11 weekjes als ik het goed heb?? en dan is het hoog tijd om naar Amsterdam te komen om te partyen;) ik kijk er naar uit:D

    kus adin

  • 17 Maart 2008 - 12:11

    Karin O:

    Ha die Anouk,

    Je krijgt je reisuren zeker ook betaald, anders kom jij toch nooooooiiiiit om half vijf je bed uit????
    Elke dag, 3 weken lang??? Ik kan het haast niet geloven....
    Maar wel leuk dat je dat baantje hebt, je moet toch wat om weer in de plus te komen!!!

    Liefs van ons allemaal.

    Ps: geef het dan weer met beleid uit, anders moet je nog langer voor dag en dauw je bed uit.

  • 17 Maart 2008 - 12:58

    Hester:

    Heey Noukkie!!!

    Echt super om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt!! Gelukkig maar dat dat hotel toch nog mee valt! Ik ben alleen wel nog steeds jaloers op die zon daar bij jou! Dacht ik dat ik mooi naar het zonnige zuiden ging.. Nou nee dus! Het regent hier pijpenstelen!!:P Ik kan nu wel eindelijk weer een beetje chillen, want vrijdag m'n 4e toets gehad en gehaald!!:D
    Vrijdagavond meteen ff gaan shoppen bij je moetie, om een volledige verjaardagsoutfit te scoren! En het is gelukt hoor! Ik had nu ook eindelijk eens niet het probleem dat ik hetzelfde zou gaan kopen als wat jij al had:P

    Geniet nog maar even flink daarzo, want voor je het weet is je avontuur alweer voorbij!

    Heel veel liefs van Hester:D

  • 17 Maart 2008 - 13:42

    Marieke:

    Hee meisje!

    Leuk dat je een baantje hebt! Haha in eerste instantie leek het niet zo leuk, maar uiteindelijk maak jij overal een feest van heb ik het idee:) Lekker om nu ook nog een beetje geld te verdienen daar! Je foto's maken ons hier echt jaloers.. Hier is het echt kutweer en totaaaal geen sprake van strand!
    Geniet nog even van de mooie tijd daar, en ik kijk er naar uit om je weer te zien!

    Liefs,

    Marieke

  • 17 Maart 2008 - 16:16

    Tess:

    Woehoe, anouk de surfchick!
    Super gaaf dat filmpje!!
    En je verhaaltje verder is ook weer erg leuk om te lezen;) Die mensen in het hotel zullen vast blij zijn met jou en je te grote broek!:)
    Veel plezier nog! En werkse;)
    En ben ik trouwens de enige die het schokkend vind dat je om kwart voor 5 in een bus zit?!?! Mijn god, wat vreselijk!! maar je m oet wat over hebben voor al dat moois daar;)
    Kuss!

  • 17 Maart 2008 - 17:29

    Stef En Tiets:

    He lekkere schetenicht van me, valt best mee hoor, jouw uniformpje. Weet je hoe ik er bij moest lopen in 't Haasje?....Heerlijk he, die bobo's. Maar weet je, als zij moeten poepen, stinkt het ook. Dus ook bobo's zijn net mensen. Kan jou het schelen. Je moet er alleen wel heeeeel erg vroeg je bed voor uit. Jemig zeg, midden in de nacht gewoon. Maar goed, als ik het goed heb kan je weer op een normale tijd opstaan als wij er zijn. Gelukkig maar, want wij komen op koningnnedag en we moeten natuurlijk wel even proosten op onze Bea.
    Heb in het weekend net weer een vakantie-outftje gekocht bij je moeder. Met bijbehorende kledingadviezen. Dus dat moet goedkomen. Doen ze in Australië ook een beetje aan Pasen? Wij hebben in ieder geval 2 korte weken. Lekker hoor. Nou scheet, ik ga ophamgen. De zuurkoolschotel van oma is bijna klaar. Mmm lekker he? Wurm jij je nog maar even door de pasta met kip. Dan gaan we dan wel in een lekker restaurantje eten. Ook groetjes van Stef, toedeloeoeoe, Tiets

  • 18 Maart 2008 - 09:12

    Marja:

    He Anouk,
    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. We volgen je verhalen met veel plezier. Ook via je moeder natuurlijk.
    Geniet van je laatste maanden en we blijven je volgen.
    Gr. Martien en Marja.

  • 18 Maart 2008 - 10:07

    Annemarie:

    Volgens mij heb jij nog nooit zo'n vroeg ochtendritueel gehad!! =P Sterkte daarmee maar volgens mij ben je zo gewend aan een 'vast' ritme! Veel plezier verders, komt vast wel goed aangezien je bankrekening nu ook wat aardiger is!

    Liefs Annemarie

  • 18 Maart 2008 - 18:25

    Paul, Wilma En Esmée:

    Jeh Anouk, wat maak je een hoop mee. Zelfs 'gewoon' werken is heel bijzonder. Ik vind het geweldig zoals je je overal makkelijk doorheen slaat. Geniet er maar weer van, en we zien uit naar de volgende mail.
    dikke kus van ons

  • 18 Maart 2008 - 18:44

    Karin Heijmans:

    Lang geleden dat ik geschreven heb, maar na een drukke dag werken kan ik zo genieten van je verhalen.Jij boft maar met al die ervaringen.Dapper hoor, zo vroeg je bed uit.Lekker sparen, de mode is weer erg leuk hier!!!
    Kus van Kenneth en Karin

  • 23 Maart 2008 - 15:52

    Marlot:

    Hé!

    Hoe is het ermee? Ik wilde je even een fijn paasweekend wensen.. Hoewel het al wel eerste paasdag is maar goed! Je verhalen blijven echt mooi om te horen en om jaloers van te worden.. Toch heb ik besloten om niet meer naar Curacao te gaan, het heeft weinig toevoeging voor mijn onderzoek wat ik zou gaan doen. Dus heb ik mijn hele schema even om gegooit en ga ik een andere Minor volgen, om vervolgens naar de Uni te gaan en dan maar een keer naar het buitenland te gaan! Vanavond komen je ouders hier heen om het feest te bespreken van onze fantastische vaders.. Daar ben je godzijdank bij en wordt dan ook een mooi feestje! Nou nouk, we spreken elkaar snel weer...

    Kusje!!

  • 25 Maart 2008 - 21:23

    Helga:

    "Kan wel zien, wie de broek aan heeft..."
    hé harde werker, hou je taai en succes!

    kus, helga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Anouk naar Australië

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

Einde der Tijden

06 Mei 2008

Orange Upstairs!

08 April 2008

Still Alive!

17 Maart 2008

Het echte werk

09 Maart 2008

Afscheid Nemen
Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 26517

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2009 - 20 December 2009

Anouk naar Engeland

26 September 2007 - 20 Juni 2008

Anouk naar Australië

Landen bezocht: