Still Alive! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu Still Alive! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu

Still Alive!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 April 2008 | Australië, Noosa Heads

Dag Lekkertjes!

Hoop dat alles nog steeds goed gaat daar in het koude Nederland? Al kan ik niet zeggen dat het hier zo warm is op het moment. Waarschijnlijk gaat dit bericht jullie shockeren, maar ik zat vanmorgen met laarzen, een lange broek, tshirt met lange mouwen, vest en ja, zelfs een sjaal om in de bus. Ik baalde dat ik geen handschoenen en muts had, want ik vroor echt bijna dood. Hoe koud het was? 22graden. Maar ik ben niet meer gewend aan temperaturen onder de 30 dus dan valt dit wel even tegen.

Met mij gaat alles hier goed op het moment. Heb het druk. Elke dag school en daarna mijn werk. En uiteraard vergeten we niet om nog tijd vrij te maken voor de leuke dingen. Afgelopen weekend naar Noosa geweest. Als je nog eens in de buurt bent is dit echt een aanradertje. Heel mooi kustplaatsje voor de wat rijkere mensen hier in Australie. Zoals je snapt, voelde ik me er dan ook helemaal thuis. Vrijdag na school weggegaan, en nu 3,5uur onderweg te zijn geweest kwamen we aan. Sliepen in een Backpackers. Het idee van een backpackers is dat het goedkoop is en dat je met allemaal jonge mensen op een kamer slaapt zodat je snel contact kan leggen. De man met wie wij een kamer deelden was absoluut niet wat je onder jong en fruitig verstaat. Hij was minstens 45jaar oud, een mislukte gelukzoeker die het geluk duidelijk nog niet gevonden had. Maargoed, niet dat we er ons er druk over konden maken, het was nou niet bepaald dat we daar waren voor de kamer.

's Avonds gegeten in een heel erg super leuk restaurantje. Life muziek erbij, helemaal goed. Ze hadden zelfs carpaccio (iets waar ik dus al sinds dat ik hier in Brisbane ben zin in heb, en iets is wat ongeveer het enige is wat ik mis). Avond kon dus al niet meer stuk. 's Avonds aan de coctails van 1,2liter voor 6euro. Komt u maaarrrr luidde dan ook het motto! Een gezellig bende!
Volgende dag heerlijk op het strand gelegen, en 's avonds weer gegeten in het leuke restaurantje. Daarna, je raadt het al, weer tot op het bottt.;)

Oftewel Australia verveeld nog helemaal niet. En omdat het dat niet doet, en omdat ik helemaal benauwd werd van de gedachte dat ik over 10weken hier alweer weg moest, heb ik mn ticket verlengd. Aangezien ik werd verwacht op mn papa's 50ste verjaardag, kom ik een dag daarvoor terug. 20juni sta ik weer op Nederlandse bodem. Maar voordat het zover is ga ik eerst nog lekker reizen: Melbourne, Great Ocean Road, en the Red Centre staan op het programma!

Back to reality kom ik wel weer in het vliegtuig.

  • 08 April 2008 - 05:25

    Renée:

    nou nouk word dan wel wennen, ik moet wennen als het hier een keertje BOVEN de 20 graden is! jemig wat is het hier koud! maar dat lijkt me nou net een punt om je geen zorgen over te maken want daar is het (bijna) altijd lekker weer:D! carpaccio? hmm.. klinkt goed! maar wij zaten hier lekker aan de boerenkool met worst, ook lekker:D! weet je trouwens al dat Melanie nu bij ons slaapt doordeweeks? is super gezellig:D!
    maar ik ga stoppen want k moet zo naar school! Xx
    P.s: ik vind het prima een paar daagjes meer, maar probeer 't is langer te blijven! ik kom je persoonlijk op halen;)!

  • 08 April 2008 - 06:50

    Kenneth:

    Hé Anouk,
    Het moest er toch van komen dus ff een berichtje van de rekenman. Je berichten zijn echt ontzettend leuk en levendig. Ik begrijp nu dat dit de driver was om je examen in een keer af te ronden. Wat me wel shockeert is jouw constatering in dat backpackhotel; die man was MINSTENS 45 jaar OUD....Gelukkig ben ik geen mislukte goudzoeker (kunnen we over twisten) en heb m'n geluk wel gevonden maar over 2 maanden word ik ook 45. Ik ga het maar weer verwerken. Geniet van de tijd die je nog hebt.
    Have fun & take care.
    Kenneth

  • 08 April 2008 - 06:55

    Kenneth:

    Hé Anouk,
    Het moest er toch van komen dus ff een berichtje van de rekenman. Je berichten zijn echt ontzettend leuk en levendig. Ik begrijp nu dat dit de driver was om je examen in een keer af te ronden. Wat me wel shockeert is jouw constatering in dat backpackhotel; die man was MINSTENS 45 jaar OUD....Gelukkig ben ik geen mislukte goudzoeker (kunnen we over twisten) en heb m'n geluk wel gevonden maar over 2 maanden word ik ook 45. Ik ga het maar weer verwerken. Geniet van de tijd die je nog hebt.
    Have fun & take care.
    Kenneth

  • 08 April 2008 - 08:42

    Timo:

    Ach mens.. hier vriest het nog steeds!! Dus 22 graden klinkt 'like heaven' als het aan mij ligt:p Super vet dat je de Great Ocean Road ook gaat bezoeken!! Ik zag dat bij RTL travel en was er meteen helemaal verliefd op;) Duidelijk dat ik ook maar eens naar Australia moet komen..
    Toen je in je mailtje schreef dat je plannen had om langer te blijven schrok ik me eerst kapot!! Had het idee dat je tot na de zomer wilde blijven ofzo:p Maargoed, dan had je natuurlijk ook niet mee gekund naar Sensation:D
    Ben echt super blij voor je dat je het zo ontzettend naar je zin hebt, en nog heel veel plezier in de weken die je nog te gaan hebt;)

    (k) -xxx-

  • 08 April 2008 - 09:15

    Maaike:

    Mevrouw maakt zich druk om 22 graden. Mens, het is hier te koud! Ik loop nu voor het eerst in een witte broek, maar klappertanden komen er gratis bij!
    Geniet nog maar even daar, en dan zie ik je op mijn verjaardag. Hehe!

    Xxx

  • 08 April 2008 - 09:25

    Annemarie:

    Dat is inderdaad wel een shockerend bericht; zo dik ingepakt bij 22 graden?! Pff.. op 22 graden kan ik (hopeloos) op wachten tot wij dat krijgen! Maar achter het glas mét zonnetje komen wij ook aardig in de buurt. Het is in ieder geval al opgehouden met regen.
    Super vet dat je gewoon je ticket hebt verlengd! Gewoon optimaal genieten he!! Maar volgens mij heb jij dat woord uitgevonden dus komt wel goed =P

    Veel plezier verders en ik wacht het volgende berichtje af!

    Liefs Annemarie

  • 08 April 2008 - 19:48

    Stef En Tiets:

    He lekkere schetenicht van me, wat een narigheid zeg, 22 graden. Ik sta nu weer elke morgen m'n ruiten te krabben. Dat is pas koud. Wat een vetoude kerel zeg in die kamer. Ben ik blij dat ik nog niet zo oud ben...Je hebt ons wel weer in een moeilijk dilemma gebracht. We hadden al allerlei leuke dingen bedacht voor Brisbane, kom jij aan met die overheerlijke cocktails in Noosa. Wordt weer een moeilijk geval. Maar goed, als dat onze grootste zorgen zijn, wil ik ze wel.
    Het is nu nog maar 2 weken. Heerlijk he? We zijn al behoorlijk aan het aftellen. Goeie actie trouwens om nog even een paar dagen extra vakantie te nemen. Lekker man. Nou scheet, ik ga ophangen, ik denk dat de volgende keer live wordt.
    Hele dikke kus, Stef en Tiets

  • 09 April 2008 - 06:34

    Mireille:

    Hola Nouk,

    Haha, iedereen valt over je 22 graden maar ik kan het begrijpen hoor; je wordt al een echt Aussie! Ze lopen daar toch ook in hotpants met Uggs eronder, omdat de voetjes anders koud worden :-). Heb je je nu al aangemeld voor Hotelschool A'dam? Wel doen hoor! Want als je dan eventjes krap bij kas zit, kom je gewoon bij Wout en mij eten!

    Enjoy je laatste 10 weken he!

    Dikke x Mier

  • 09 April 2008 - 10:58

    Roswitha:

    Hoi Anouk, ik vanochtend zoals elke ochtend bij mijn favorites kijken (want daar sta je) of je mijn saaie dag kon opfleuren met een van je fantastische belevenissen en dus eindelijk weer wat nieuws te melden had en jaaa hoor! Ik gillen naar Timo en die zegt doodleuk dat hij je al gelezen had. Hij heeft me er dus even fijntjes op gewezen dat ik mijn mailadres op kon geven zodat ik via de mail weet wanneer jij een nieuw bericht post. Hoezo digibeet! Ik geniet van je belevenissen en hoop dat de komende tijd minstens zo spannend en leuk blijft! Kijk je wel uit met surfen? De haaien schijnen honger te hebben! Groetjes Roswitha

  • 11 April 2008 - 08:13

    Karin Heijmans:

    45 en niet meer fris en fruitig.....wacht jij maar. Ik ben nog super fris en fruitig, vraag maar aan Kenneth.Veel plezier nog de laatste weken.Wij zaten trouwens gisteren al op het terras, 13 gr, heerlijk. X

  • 13 April 2008 - 12:15

    Jan En Gina De Jong:

    Hallo Anouk, even een berichtje van je ;oude; buurtjes.Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, en kan genieten van je capaccio.Wij hebben vorige week capucijners met spek gegeten met Carla, Emile,Je vader en moeder en Renee natuurlijk.Was ook erg lekker met dit koude weer.Geniet maar lekker van je laatste weken in Down Under.We zien je wel weer verschijnen in Zeewolde. Zal wel erg wennen worden voor je, denk ik.
    Heel veel plezier nog en tot mails.
    Jan en Gina.

  • 13 April 2008 - 17:31

    Helga:

    Op de foto is te zien dat je een "mooi rood" neusje hebt van de zon, ... of is het van de coictails 1,2 liter. Én nog steeds zien we dat je geniet, je kan het allemaal wel schrijven... maar op de foto's kunnen wij zien dat de verhalen toch op 99,9% waarheid berust.
    Veel plezier, en succes met alles.
    Leuk dat je nog aantal dagen er bij aan geplakt hebt, kunnen wij nog even "extra genieten" van je avonturen!~

    groeten uit city Zeewolde

  • 27 April 2008 - 19:39

    (vervolg) Helga:

    Had stilletjes gehoopt op een nieuw avontuur... Maar alvast gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een gezellig dag van samen met je familie & vrienden.
    XXX

  • 03 Mei 2008 - 17:03

    Karin O:

    Hey Anouk,

    Het is bij jou nu 3.00 uur, dus 4 mei, dus van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag, maak er straks een leuke gezellige dag van!!! We zullen er eentje op drinken!! PROOST.

    Liefs van ons allemaal.

  • 04 Mei 2008 - 13:52

    Astrid:

    Hoi Anouk,
    Dikke verjaardagskus voor jou van
    Astrid en Fred

  • 05 Mei 2008 - 12:10

    Kleintjes Zeewolde:

    Anouk,

    Namens ons allemaal van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag en wij wensen jou nog heel veel leuke jaren toe en vooral als je ze zo kunt beleven als jij dat op dit moment doet in Australie.

    Doe ook Stef en Tiets de groeten als je wilt als zij nog daar bij jou zijn.

    Dikke kus van De Kleintjes in Zeewolde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Anouk naar Australië

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

Einde der Tijden

06 Mei 2008

Orange Upstairs!

08 April 2008

Still Alive!

17 Maart 2008

Het echte werk

09 Maart 2008

Afscheid Nemen
Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 26522

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2009 - 20 December 2009

Anouk naar Engeland

26 September 2007 - 20 Juni 2008

Anouk naar Australië

Landen bezocht: