Ingeburgerde Australische Anouk - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu Ingeburgerde Australische Anouk - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu

Ingeburgerde Australische Anouk

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 November 2007 | Australië, Brisbane

Na een weekend waar we het gewoon niet overhebben beging ik me nu een echte australische te voelen. En ik heb gister dan ook gepartyed tot ik er bij neer viel. Voor de rest van de wereld was gister een gewone dag. In Australie lag dat net even anders. Gister was het namelijk Melbourne Cup- day. Inderdaad, een paardenrace. :S Lekker interessant zou je denken. Nou in Australie staat het hele land op zijn kop. Om je een impression te geven: Kinderen hoeven niet naar school, meeste mensen gaan niet naar hun werk, of gaan alleen ’s morgens, in de rechtzaal worden zaken onderbroken, en er worden in het ziekenhuis geen operaties gepland tijdens de race. Volgens mijn teacher is het “The only thing that makes a whole country stands still”. Je kan al weken van tevoren kaarten kopen in de grote restaurants (je hoort er uiteraard niet bij als je het niet daar gevierd hebt). Het is traditie om op deze dag ongelovelijk dronken te worden. Iedereen ontbijt dan ook met champagne in de restaurants, en zijn tegen de tijd dat de race begint al helemaal lazurus.
Ik als echte ingeburgerde Australiër was uiteraard op de hoogte van het dragen van en hoed tijdens deze dag. Ik kwam dan ook helemaal opgetut naar school (ja wij hadden helaas wel gewoon school). Met mijn nette jurk, hoge hakken, veel make –up, en een hoed op mn hoofd vond zelfs mn ‘moeder’ dat ik er uitzag als een echte australische inwoner. En ik zou uiteraard geen echte Australische zijn als ik niet even langs de TAB ging om te wedden op een paard.. Voor we naar de TAB gingen hadden mijn lerares en ik ons er helemaal in verdiept. Goede trainers, goede jockeys, leuke namen van de paarden, mooie kleurencombinatie van de jockey zijn kleren, aantal gewonnen wedstrijden, conditie van het paard enz. Ik besloot op drie paarden te wedden. Nummer 12, Purple Moon, dé grote favoriet, Nummer 9, Zipping, paard met de beste trainer, en Nummer 24, Mahler, omdat een man naast me zei dat hij daar vertrouwen in had. Toen ik in de klas kwam had bleek dat we daar ook nog gingen wedden. Uit een hoed twee nummers pakken. Ik had Nummer 1 en Nummer 2, was ik wel blij mee want de jockey van nummer 2 was een echt schatje. :D
Om 2uur kon het gebeuren dan eindelijk beginnen. Nadat we eerst op ons balkonnetje van school een heerlijke hotdog naar binnen hadden gewerkt, en zaten we met onze coctail in ons hand vol spanning te wachten. Na 2,5 minuut van geschreeuw was het al afgelopen. Geen spannende aftrap, geen spectaculaire finish, geen vuurwerk, helemaal niks. Voor iets wat een heel land doet stil staan had ik wat grootser verwacht. Eindstand? 6, 12, 24. Oftewel, ik had er 2 van de 3 goed. Hier stopte dan ook meteen weer mijn australische ingeburgerdheid.:( Ik had namelijk geld gewónnen, terwijl de meeste mensen alleen maar geld verliezen. En niet een beetje veel geld. Op de foto’s kan je zien hoe druk het bij de TAB was. Er word echt voor miljarden vergokt volgens mijn ‘moeder’. ’s Avonds was er uiteraard een groot feest in de city. Waar ik ook uiteraard van de partij was;) Helaas moest ik vanmorgen gewoon weer naar school. Ben heel braaf gegaan, was ongelovelijk trots op mezelf. De halve school was namelijk leeg omdat niemand energy had om te komen.
Vanavond ook weer een feest. Met heel mn school naar de Groene Schuur. Geen party in het weekend? Dan maar doordeweeks;)

  • 07 November 2007 - 09:22

    Karin O:

    Hey die hard,

    Jij gaat denk ik zo naar de Groene Schuur, wij gaan hier nu aan het werk. Wel lekker dat je redelijk goed gegokt had, dat kun je dan vanavond weer uitgeven.
    Zo te lezen gaat het lekker met je daar aan de overkant, je hebt overal wel tijd voor (of moet je prioriteiten stellen??).
    In ieder geval veel plezier vanavond in the green barn en tot je volgende verhaal!

    Liefs, karin & fam.

  • 07 November 2007 - 10:44

    Timo:

    Hey Anouk!! Heb je 'Dreamer' nog gespot!?;)

  • 07 November 2007 - 12:58

    Maaike:

    Oke, het wordt steeds meer los tot op het bot hoor ik weer. Klinkt me als muziek in de oren!
    Maar ik wil niet heel veel zeggen, maar je hebt het over kleedgeld, maar waarom zien wij iedere keer weer nieuwe kleren?;)
    Helaas zit dat er voor mij even niet in, want ik mag fijn leren. Een leuke toetsweek erdoor heen knallen. Weet je nog wat dat was? Een groot feest, dat doe ik duidelijk veel liever dan een paardenfeest vieren, dat begrijp je!
    Chick, veel plezier met party'en, ik weet alweer hoe de verschillen zijn!
    Nee, het lijkt me helemaal top om daar te zijn.

    Xxxxxxx je allerliefste, maar bovenal lekkere zusje!

  • 07 November 2007 - 14:04

    Sanne:

    Anouk!! Ik zag gisteren een reclame van de "All You Need Is Love - Kersspecial"!
    Is dat even balen dat je die mist!! Ik zal m wel voor je opnemen ;)
    Of ik geef mezelf gewoon op, dat ik naar jou toe mag!!
    Liefss Senn

  • 07 November 2007 - 14:53

    Manon:

    Heb je ze in Australie al vertelt dat je ontzettend goed kan strippokeren? Zo niet, dan zou je dat toch een moeten doen denk ik haha. Anouk en gokken. Als je terug bent moet ik je toch eens aan Wesley voorstellen. Hobby nummer 1 (gaat dus ook VOOR mij!) is namelijk pokeren. Hij wil het mij leren, maar ik ben telkens zo druk en zo moe ;) Heb ik geen tijd voor. "Volgende keer goed Wes" :P
    Klinkt wel goed al dat gefeest zeg. Misschien dat ik nu ook wat meer ga feesten, ik heb namelijk afgelopen vrijdag me rijbewijs gehaald haha. Vrijdag mag ik meteen bobben. Was te verwachten. Magoed, voor de rest, ja hier is het vies nat en winderig weer. ZOu zeker niet terug komen, nog niet tenminste! Tijd vliegt. Over 2 maanden al weer klaar met me stage en dan zit jij al 3 maanden in Australie! Nou als je terug bent, gaan we even thee (bij)drinken :P Doei doei xxx Manon

  • 07 November 2007 - 15:49

    Marieke:

    Nouk!

    Geweldige verhalen! Echt supermooi om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Maak er wat moois van!

    xx Marieke

  • 07 November 2007 - 22:06

    Stef En Tiets:

    He lekkere schetenicht van me, waarom wil je het niet over het weekend hebben? Maakt ook niet uit. Zal wel niet leuk zijn geweest. Mijne wel, Ajax won met 4-2
    Heb net weer heerlijk bij je familie gegeten. Die lekkere tagliatella en als toetje de Tiets-vla. Vind jij geloof ik niet lekker, maar Maaike, Renee en ik wel. (je weet wel, die zoete, het glazuur springt spontaan van je tanden)
    Goed van je dat je won met gokken. Zal je wel verdiend hebben moet je maar denken. Kan je weer lekker stappen. Nou scheet, blijf lekker genieten,
    dikke kus, Stef en Tiets

  • 08 November 2007 - 10:28

    HALLO ANOUK.:

    Hier Dronten.Leuk dat je naar het paarderennen bent geweest en dat je ook nog iets gewonnen hebt.Wij zijn in de Meerpaal naar de musical JEANS.geweest dit is een kweekvijver voor jong talent vier enthousiaste meiden en dito jongens. Tante FRANCINE uit IJselstein gaat de hele maand December naar Bolivia in Zuid-Amerika.Ze gaat helpen in een Brandwonden-ziekenhuis vind je dit niet geweldig.Zaterdag gaan we in Zwolle naar Holliday on ice,en Zondag ook in onze geboorte stad naar het 40 jaar bestaan van de Big-Band ALOTRIA in de schouburg.In het begin van ons trouwen gingen wij ieder jaar naar de uitvoering van deze band.Wij hebben afgelopen Dinsdag nog opgepast bij Rob eb Ilse.Je moest de groeten hebben van Bob-bram en BABETTE. Mirjam gaat binnenkort weer naar Buenosaires.Hier moet ze een reportage maken van polospel met paarden

    Nu Anouk dat was weer wat informatie van het rijle en zijlen van je Opa en Oma uit Dronten.Dikke zoen.

  • 09 November 2007 - 18:11

    Nynke:

    Dag partychick!
    Alles lekker daar? Zo te horen feest je genoeg, ik ken het gevoel! =) Al moet ik zeggen dat het hele land hier niet stil ligt door spectaculaire paardenraces, maar eigenlijk ligt het land gewoon elke dag stil. (luie antillianen!:p)Waarom is er in Nederland trouwens door de weeks nooit wat leuks te doen? Ik heb op dit moment wel een redelijk zwaar hoofdje maar gelukkig heb ik nog 4uur om mn roes op het strand uit te slapen voor ik weer aan het werk moet. Meid veel plezier nog, spreek je snel weer!
    Dikke Kus Nyn

  • 10 November 2007 - 21:33

    Renée:

    heey nouk,,
    leuke foto's vooral die van jou en Matthias:D je leraren lijken me ook heel aardig! nog heel veel plezier daar he maar dat gaat volgensmij wel lukken;)
    liefs Renée xx
    p.s: trouwens leuk dat opa en oma de capslock toets uitgevonden hebben;)

  • 15 November 2007 - 07:51

    Helga:

    Gauw jouw bericht nog even gelezen, voor dat ik op het werk ben. Want anders kan ik niet meer mee praten... Dinsdagavond met het team gezellig gegeten in Muiderberg. Én aankomende zaterdagavond gaan wij (Ellen, Chantal, Tessa en Ferdi) naar Robbert in Schevingen de bloemetjes buiten zetten.
    Succes van de week en tot hoors!
    Kus van mij

  • 20 November 2007 - 18:37

    Karin Heijmans:

    lees nu pas je bericht, alweer met een glimlach om mijn mond.
    Er moet een rede zijn dat jij na zo'n wild weekend naar school gaat.....!! Leuke leraar (hm te oud denk ik)?
    Nog steeds genieten in ieder geval.Hoe is het met de heimwee? Nog niet gehad?
    Dikke kus van Karin

  • 22 November 2007 - 09:53

    Greetje Hein:

    Hallo Anouk,

    Mens, wat ben jij aan 't genieten!!!!
    Ga zo door.
    Je zou helemaal geen tijd overhouden om naar school te gaan.
    Heel leuk om je belevenissen zo te volgen. Hou ons op de hoogte; wij lezen je verhalen wel bij een warme kachel.

    groetjes,
    Greetje en de rest.

  • 22 November 2007 - 11:40

    Mier:

    Hee Anouk! Hier eindelijk weer een berichtje van mij. Onwijs cool wat je allemaal meemaakt.. Denk je dat ooit nog terugkomt?? Haha. Ik denk dat je gek wordt als je volgend jaar met de Hotelschool moet beginnen. Alleen maar leren en met zijn tweeen in een hokje slapen. Alles heeft zo zijn charme moet je maar denken. Ik zit nu in Engeland voor mijn nieuwe baan. Dus ben ook abroad. Ik had al geinformeerd of ik ook niet een business tripje naar Brisbane kon fixen, maar helaas pindakaas. Dat zit er niet in. Tot snel-horens weer!! Dikke x Mireille

  • 22 November 2007 - 16:20

    Oude Buurjongen :

    Zo te zien vermaak je je !! Goed zo, geniet ervan.

    Have fun !

    Michael

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Anouk naar Australië

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

Einde der Tijden

06 Mei 2008

Orange Upstairs!

08 April 2008

Still Alive!

17 Maart 2008

Het echte werk

09 Maart 2008

Afscheid Nemen
Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 26518

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2009 - 20 December 2009

Anouk naar Engeland

26 September 2007 - 20 Juni 2008

Anouk naar Australië

Landen bezocht: