Hollywoodsterren - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu Hollywoodsterren - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu

Hollywoodsterren

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 November 2007 | Australië, Brisbane

Dag lekkertjes!

Lang niks meer van mij gehoord maar dat komt omdat ik thuis ineens geen internet meer heb. We gebruikten illegaal het internet van de buurman, en ik geloof dat hij het niet zo op prijsstelde aangezien er nu ineens een wachtwoord op staat:| Maar alles gaat, uiteraard, nog steeds goed. Ik ga nu maar over op de ouderwetse manier van contact houden: brieven schrijven. Emails kan ik alleen op school lezen, en dan is het ook maar 10minuten per week.

Geef jullie nu nog even een update van vorig weekend. Was namelijk duidelijk een weekend wat verteld moet worden. Ik ben naar Moreton Island geweest. Een zandeiland again. Het was eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling om te gaan, maar werd een soort van gedwongen. Een organisatie zocht namelijk 16party- people die een weekendje met hun mee wilden naar Moreton Island. Het was vrij goedkoop, we hoefden bijna niks te betalen. Dit was omdat we het hele weekend gefilmd zouden worden. Binnekort kan iedereen in Brisbane dus mijn Moreton Avontuur dus zien, aangezien ze aan het filmen waren voor een reclamespotje. Nja, mijn activiteitenbegeleider vond dat Anouk Meijer duidelijk niet kon ontbreken op deze trip, en had dus ook al zonder het aan mij te vragen mij naam op de lijst gezet. Geen probleem, waar een feestje is, wil ik graag zijn!
We moesten op een redelijk normale tijd (half12 's middags) op school verzamelen, en gingen we nadat we onze filmcrew hadden ontmoet eindelijk op weg. Eenmaal op de ferry zwommen de dolfijnen mee op de boeggolven van de boot. Een super mooi gezicht. Later zou blijken dat ik familie van de dolfijn zou kunnen zijn aangezien ik ook zo'n groot surftalent heb;) Op het eiland aangekomen gingen we naar onze 'accomodatie'. Dit bleek niks meer te zijn dan een grote groep tenten in een cirkel om een kampvuur heen. Er waren geen mannen/vrouwen toiletten, maar konden gezellig alles samen delen. Ik met mijn hele campeerverleden had het uiteraard helemaal naar mijn zin. Vooral omdat bleek dat in mijn tent geen matje lag, en er ook geen beschikbaar meer was. Ik heb even handig gebruik gemaakt van de camera, en nadat ik de man ervan overtuigd had dat het een goede indruk gaf als je een vrouw een stretcher in elkaar zag zetten, was ik de enige persoon die niet op de grond hoefde te slapen. Vrouwen aan de top;) Op deze dag hebben we niet veel bijzonders gedaan. We hebben een beetje met de camera het hele eiland overgestruind, langs een paar meren gegaan, en gezwommen. 's Avonds hadden we een bbq. En daarna gingen we ouderwets gezellig rond het kampvuur zitten. We hebben heerlijk tot 4uur 's avonds doen-durf-of-de-waarheid gespeeld. En we werden weer vrolijk om half7 gewekt. Klaar voor een stevig ontbijt. Helaas leverde dit enkele problemen op: 'we forgot the pettie for the barbie in Brissy, so we can't make pannies for Brekky.' Vertaling van dit geweldige Australische engels? We waren de gasfles vergeten in Brisbane en konden dus geen pannekoeken eten als ontbijt. Je leert het snel. Plak gewoon overal -ies of -y achter en ze snappen je. Na een iets minder stevig ontbijt als waar we op gehoopt hadden kon het echte avontuur beginnen. We gingen surfen! Eindelijk, had het namelijk nog niet geprobeerd sinds ik in Aussie was aangekomen.Mijn surfleraar vond dat ik talent had. Helaas moest ie er wel bij vermelden voor een meisje. Wat dan weer jammer was. Na het surfen gingen we sandboarden. Oftewel snowboarden in de desert. Sneeuw was duidelijk nergens te bekennen met mn 36graden. Hier had ik duidelijk wel echt talent voor. Niet alleen talent voor een meisje;) Ging zo ff van de zwarte piste af. Of zwarte zandverstuiving, of hoe je dat ook noemt bij sandboarden;)
Na de desert was het tijd voor wat afkoeling. Kregen we door te gaan snorkelen. Super mooi om te zwemmen tussen de finding nemo visjes. Uiteindelijk terug naar huis. Beetje ruzie gekregen met de gidsen die ineens wilden dat we meer gaan betalen. Wordt nu waarschijnlijk een rechtzaak. Zo maak je nog wat mee;)

Liefsss, xx

  • 24 November 2007 - 07:36

    Renée:

    heey nouk!
    zo te horen word jij egt een beachbabe!!
    jij zit daar lekker in de 39 graden en bij ons komt sinterklaas in het land! verschil moet er wezen. nou nouk heel veel plezier nog en je krijgt pas wat in je schoen als je heel hard zingt zodat sinterklaas je in Zeewolde nog kan horen.
    (succes;)) liefs Renée xx

  • 24 November 2007 - 08:41

    Mamma:

    hey nouk, dat klinkt weer helemaal goed, weer een fantastisch weekend. we keken allemaal al uit naar een nieuw bericht, hoop dat je internetverbinding het snel weer doet, lets go on skipy, ja ik leer snel he, alvast oefenen voor over een paar weken.
    veel plezier weer ,groetjes aan silke xxx

  • 24 November 2007 - 08:51

    Annemarie:

    Hej Anouk!!

    Klinkt geweldig weer! Je maakt inderdaad van alles mee! ;) Hier schijnt de zon ook weer (vanachter het glas heerlijk! Buiten is ehm... niet aan te raden ;p ) Nou, ik kijk uit naar je volgend berichtje!

    Liefs Annemarie

  • 24 November 2007 - 10:05

    Maaike:

    Chick!

    Ik weet het niet, maar die verhalen worden steeds beter. En je koopt op de een of andere manier alles om, zodat mevrouw Meijer het weer het beste heeft. En ik geef eerlijk toe, je doet het zoals je het moet doen! Zo hoort het!
    Klinkt wederom weer als een top weekend, en volgens mij worden de weekenden steeds beter hoe langer je er zit.
    Mijn weekenden daarin tegen worden steeds saaier, namelijk slapen en niet uitgaan, omdat niemand meer uitgaat!
    Beetje jammer;)
    Ik ga zo even naar de sinterklaasintoch, wat natuurlijk een hele happening is hier in ons geweldig dorpje!

    Veelplezier, en spreek je snel!
    Liefsss!

  • 24 November 2007 - 12:01

    Oom Wim Zwolle:

    Anouk , wij genieten met volle teugen van je verhalen en we kunnen steeds moeilijker een beetje jalousie niet onderdrukken . Afgelopen dinsdag heb ik nog geprobeerd met je te skypen maar je gaf geen reactie . Ik doe nog wel eens een poging .Nouk , geniet maar lekker daar en probeer er zoveel mogelijk van op te steken; zo,n kans krijg je maar sporadisch .
    Groetjes , Ima en Wim , Zwolle

  • 25 November 2007 - 10:00

    Anja:

    hallo Anouk,

    Weer helemaal bij, met het lezen van je fantastische verhalen en het bekijken van je foto's. Wat maak je veel mee. Ik had dit al gehoord van je familie. Hier gaat alles zijn gangetje. Geniet ervan.
    Groetjes van Ton en Jasper.

  • 25 November 2007 - 13:45

    Helga:

    Vorig jaar stond jij nog aan de kade, om Sinterklaas te verwelkomen. Dit jaar heeft Zeewolde het zonder jouw moeten doen...
    Aniek en Rowan vonden het leuk, al zijn de eerste barstjes al gescheurd... Aniek zei volmondig: dit is niet sinterklaas, deze lijkt er op!
    Wij gaan zo naar de film van Sinterklaas.
    O,ja ons avondje was ook zeer geslaagd, in Scheveningen.
    Succes met het volgend avontuur en geniet ervan!


  • 25 November 2007 - 13:48

    Helga:

    O,ja hoe zit het met het vinden van een baantje??!! Of wil je meer gaan gokken???

  • 25 November 2007 - 18:02

    Timo:

    Wat jij daar allemaal niet meemaakt zeg;) Leuk om weer van je te horen! Betekent je internet probleem dat ik vanaf nu brieven werkelijk moet gaan 'schrijven' ?!? :p

  • 25 November 2007 - 18:52

    Stef En Tiets:

    He lekkere schetenicht van me, als het goed is (en dat is het) komen wij 30 april in Brisbane. Een leuk Hollands tintje op koninginnedag. Daar blijven we 4 nachten. Kan jij iets voor ons regelen waar we kunnen slapen? (hotelletje)
    Volgens mij is het het handigste als dat dicht bij jou is. We willen in ieder geval naar Fraser Island, maar dat kan do of vri en nog iets anders leuks. 'sAvonds kunnen we dan een lekkere neut nemen met jou of een lekker hapje eten. Geen pasta of kip, want dat komt je neusgaten al uit. Het weekend zijn we er dan ook nog en op jouw verjaardag gaan we 's avonds door naar Cairns. Dus kunnen we ook nog lekker je verjaardag vieren en jij kan 's avonds gewoon los met leeftijdsgenoten. Mooi geregeld he? Hebben er al vreselijk veel zin in. Gaan het bijna boeken. Moeten nog even weten met wie we gaan vliegen.
    Nou lekker ding, ik hoor weer van je.
    Geniet er lekker van, Vrolijk Pasen en tot 30 april!!!!!!
    Dikke kus, Stef en Tiets

  • 27 November 2007 - 15:44

    Opa En Oma Bleeker.:

    Anouk wat verras je ons toch steeds met je belevenissen,Onverstelbaar wat je in deze afgelopen maanden hebt meegemaakt,Je kunt er nu al wel een boek over schijven.Hier in Dronten zijn we druk in de weer met het naderend St.Nic. feest.Zondag gaan we gewapend met Oma's bekende tom,soep en 6 fl.wijn uit Opa's kelder,naar Zeewolde.Het wordt vast wel heel gezellig,jammer dat je er niet bij bent.Je mag de schoen zetten en dan vind je nog wel een verrassing,let maar goed op de post.
    Beste Anouk pas goed op je zelf en geniet. Hartelijke groeten uit Dronten

    Opa en Oma Bleeker.

  • 27 November 2007 - 18:36

    Esmee Wilma Paul:

    Ha die Anouki, We hoeven niet te vragen hoe het gaat, je blijft van alles meemaken, 't is net of je er al jaren zit. we lezen het met veel plezier. Ennee.... hoe gaat school? (ha, ha)
    Nu Esmée:
    sinterklaas is goed aangekomen nog een weekje wachten dan is het pakjesavond hoeze!

    Dikke kus van ons



  • 02 December 2007 - 13:12

    Jan En Gina De Jong:

    We lezen met veel genoegen je mailtjes. Je vermaakt je kostelijk merken we.Met de studie gaat het ook goed lezen we tussen de regels door.Maar panneloeken willen maken lukt niet als je geen gas hebt.Had je toch moeten weten.
    Hier in Zeewolde gaat alles z'n gangetje. Er komt weer een ijsbaan in het dorp. We zullen je missen met het schaatsen en bij de koek en sopie.
    En als het gaat sneeuwen zullen we aan je denken in het warme Australie.
    Anouk heel veel plezier down under en heel veel groetjes van je oude overbuurtjes.
    Liefs Jan en Gina.

  • 05 December 2007 - 08:38

    Anja Wiertsema:

    Nou Anouk het kan niet op - super leuke
    ervaringen - nogmaals geniet ervan.

    Anja en de rest.

  • 06 December 2007 - 12:13

    De Goudswaardjes:

    haai die anouk heerlijk dat je het zo super hebt,mis je ons al een beetje in dat regenachtige nederland?ik kan lekker met je mee smullen ,wij komen ook weer net terug van de dolfijntjes en de nimotjes ,kan je daar niet duiken?
    nah nog 2.5 week en dan gaat het andere buurmeisje de wijde wereld in,misschien komt ze wel bij jou langs met al die grijze duiven op het cruissse schip.emile en ik lachen ons rot als we dat bedenken.
    alle dagen op zee en gemiddelde leeftijd 70,das wat anders dan bij jou.
    ik hoop natuurlijk dat ze net als jij leuke dingen mee maakt.
    he veel liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Anouk naar Australië

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

Einde der Tijden

06 Mei 2008

Orange Upstairs!

08 April 2008

Still Alive!

17 Maart 2008

Het echte werk

09 Maart 2008

Afscheid Nemen
Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 26512

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2009 - 20 December 2009

Anouk naar Engeland

26 September 2007 - 20 Juni 2008

Anouk naar Australië

Landen bezocht: