Ordinary Life - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu Ordinary Life - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk Meijer - WaarBenJij.nu

Ordinary Life

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 December 2007 | Australië, Brisbane

Dag Lekkertjes.

Hier weer een berichtje vn mij. Nog steeds geen internet, of computer, dus ik schrijf dit vanuit de libary. Je moet een beetje creatief zijn om met de buitenwereld in contact te blijven;)

Hier gaat het leventje van alle dag nog steeds helemaal goed. Ik weet dat ik dat elke keer schrijf, maar het is ook nog steeds de waarheid. Ze hebben mij verteld dat je na 1,5maand heimwee zou krijgen. Ik heb erop zitten wachten, maar nu (ben al 2,5maand in Oz), heb ik de moed maar op gegeven en vrees ik dat ik geen heimwee krijg.
Toch heb ik een trieste mededeling:( Het schijnt namelijk de slechtste zomer sinds 90jaar te worden. Duidelijk dat ik gewoon geboren ben voor de regen;) Het is raar weer nu. 35/36 graden, maar wel elke ochtend een bui. Best verfrissend aangezien we door het water tekort maar een douche van 3 minuten per dag mogen nemen (oftewel een onmogelijke opgave). Deze week vond de school het ook te gortig worden, en hadden we een splash-day. Zoals de naam het al zegt was dat dus lekker splashen in het water. Ik zal proberen morgen foto's te plaatsen, maar wet niet zeker of dat vanaf hier kan. Je had actievelingen (waar ik uiteraard niet bij hoorde) die ontzettend fanatiek gingen waterpolo-en, duiken en zwemmen. Je had de Asian people, die uiteraard in de schaduw gingen liggen, zo lelijk als je bruin bent:|. En je had uiteraard de Anoukers. Oftewel volop bakken in de zon. Uiteraard eerst even ingesmeerd met een keurige factor 35. Want we moeten het gat in de ozonlaag natuurlijk niet vergeten;)
Verder ben ik eigenlijk vooral druk met partyen. Voor de helft van mijn school is het namelijk deze week de laatste week. Heb het onzetttend met ze te doen. Zij moeten alweer naar huis. Ik mag gelukkig nog 6maanden blijven:) Deze week kan ik dus ook geen dag opnoemen dat ik geen goodbye-farewell party heb. En dus zal het vrij lastig worden om naar school te gaan. Gelukkig heeft mijn school daar al rekening mee gehouden, en zijn we eigenlijk al een beetje klaar. Vorige week hadden we toetsweek. (Ja, ik moet ook nog gewoon leren). En ik denk dat ik de RSG nog maar is over moet doen. Duidelijk dat ik dan Cum Laude zou slagen. Ik zal jullie even mijn biggen-cijfers vertellen. Hou je vast, (ja we hebben het hier nog steeds over Anouk Meijer). Ik zal met mijn laagste beginnen. Een nette 5.5 voor Grammatica. Was ik uiteraard al heel blij mee. Zo heb ik heel mn middelbare school gehaald;) Goed. Mijn cijfer daarna was een 8.0 Lezen, moeite met concentreren, zoals jullie van me gewend zijn;) Listening was een 8.5, Speaking een 9.5 niet zo heel verrassend aangezien praten en ik altijd al goede vrienden zijn geweest. Writing was een 10. Haha, nee het is geen typefoutje. Dat ik deze week school een paar keertjes oversla is wel toegestaan dus.
Volgende week begint, geloof het of niet, mijn vakantie. Ben ook wel toe aan vakantie na het behalen van zulke cijfers, was compleet in shock;) Ik ga met ongeveer 20 anderen op vakantie richting Cairns. Mijn doel is bruin worden en loss gaan op zn Anouks. We gaan zeilen richting de Whitsundays, duiken in het Great Barrier Reef, Crocodiles zien in het Regenwoud, en vooral heel vel op het strand liggen. Ik heb op internet even een plaatje gezocht van de Whitsundays, en die alvast op mn site gezet. Dit is een plaatje van internet, over 3weken kunnen we hem vergelijken met mijn echte foto's.
Ik heb er super veel zin in. Kerst op het strand, Oud en Nieuw op een eiland met het grootste feest in Australie. Nog groter dan in Sydney. Oftewel, precies zoals ik het me had voorgesteld, en eigenlijk nog beter!:)

Hoor snel weer wat van jullie. Bedankt voor het plaatsen van jullie berichtjes, en voor al jullie kaartjes! Super leuk om iets te horen. Liefss, Noukk

  • 10 December 2007 - 05:45

    Milan:

    Oh oh oh.. Anouk! Ben jij dat echt?!:| wat een belachelijk hoge cijfers! lijkt me duidelijk dat jij mij alles gaat uitleggen voortaan! ;)
    we missen je hier wel hoor! afgelopen zaterdag sinterklaas gevierd met de people uit zeewolde (en Nanouk), toen miste we toch wat! ( ik bedoel.. er was nog 3/4e fles amaretto over.. :|)

    ik moet er weer vandoor! lekker naar school.. leuke tussentoets!
    we moeten binnenkort maar is skypen als je internet t weer doet!

    kusje!(K)

  • 10 December 2007 - 08:13

    Mir:

    hi nouk,

    ik zit in mauretanie op mijn bedje met mijn laptopje .. ze hebben hier zowaar wireless, want er is hier verder niets ... en ben even weer op je site geweest. even het laatste nieuws lezen. beetje saai, die cijfers en vooral ook die plaatjes van Whit sunday. wat een ongelofelijke mooie blauwe zee, en dat je daar straks in zwemt. Heeeeelemaal te gek. ik zit hier in de woestijn .. totaal andere wereld. ok lieverd stuur je snel wel weer wat. geniet enorm van alles en een dikke zoen van mij x

  • 10 December 2007 - 12:27

    Sanne:

    Nou,nou wat heb jij het zwaar.. Met je slechte zomer. Mag ik je er even op wijzen dat het hier gewoon ronduit k*tweer is?! Heel vervelend, om dan van die verschrikkelijke foto's te zien van witte stranden met een knalblauwe zee!

    Maar we zijn niet jaloers hoor.... :S

  • 10 December 2007 - 12:37

    Charlot:

    Anouk!

    Had je nog geld over om je leraar om te kopen ofzo :D maarre, thumbs up hoor!!!! en inderdaad goed smeren als je gaat bakken, anders ben je straks net zo rood als de kreeftjes bij Whitsunday!
    Tis trouwens allemaal wel leuk hoor, die verhalen van jou, maar ik pak er elke keer iets lekkers bij (dit keer zijn het van die overheerlijke vanille schuimpjes hmmm!!!!) en geloof mij, als de zak eenmaal open is, dan gaat ie eraan! Minder leuk voor de lijn, maar wel errrrrrrrrg lekker!!!!

    Read u l8er m8 :D!!!!

    Groetjes (Ook van Dennis & Mack!)


  • 10 December 2007 - 15:00

    Renée:

    oke.. nu is het niet grapig meer! JALOERS!!!! xx

  • 10 December 2007 - 17:11

    Diana:

    Fijn dat alles goed met je gaat. We genieten hier van jouw verhalen.
    Dikke kus van Arie,Diana, Marco en Sander


  • 10 December 2007 - 18:23

    Manon:

    Ja indd slechte zomer hoor met die 35 graden ;) Het zit je toch ook niet mee he haha. Ik ben net in 10 minuten naar huis gereden en het regende hier zo hard dat ik gewoon doorweekt thuis kwam. Ik maak het nu met mezelf goed door een lekkere bak ijs te eten met caramel en cookies. Ja zeg zelf, je moet je zeker 1 keer per maand zelf verwennen :P
    Magoed, bij jou klinkt alles nogsteeds koek en ei. Als je naar Nederland komt zal je wel weer even moeten wennen, alhoewel je in Den Haag ook wel leuk kan stappen hoor. Eerste weken kun je dan het beste beginnen aan de boulevard van Scheveningen, aan het strand haha.
    Nou tijd vliegt. Wanneer komt je 'lover' overgevlogen ;) Daar horen we dan weer niks over. Beetje jammer Anouk :p

    Nou rustig aan daar, en feestse.

    Kusjee xx Manon

  • 10 December 2007 - 20:16

    Timo:

    Echt super Anouk!!:D Vond het echt leuk om die brief van je op de mat te vinden;) Ik hoop dat mijne nog voor je vakantie aankomt!!

    -xxx-

  • 10 December 2007 - 21:53

    Tess:

    Ik heb nu echt officieel besloten dat ik deze site boycot, want het wordt me 'te gortig' :P Ik kan niet meer omgaan met de jaloezie:P haha! nee hoor, ik gun het je natuurlijk van harte.. zeker als je ook nog braaf hoge cijfers haalt;) Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat met name je moeder daar erg over te spreken was:P hahah!
    Heeel veel plezier met de beste kerstvakantie die een mens zich kan wensen!:)
    kuss Tess!
    PS: ik was uiteraard niet op de hoogte van het feit dat er zaterdag amaretto over was...:O Je begrijpt dat zo'n grof schandaal dan noooooit was voorgekomen:P
    Xxx

  • 11 December 2007 - 07:40

    De Broekhuisjes:

    Hey die Anouk,
    Volgens mij is er eem liedje : "het leven dat is een groeet feest....."Volgens mij voor jou vast en zeker. Maar geniet er lekker van hoor ! En je cijfers zijn toch geweldig dus wat wil je nog meer :) . Ps zorg ervoor dat wanneer je ouders komen je een beetje uitgerust bent hè......:)

    Ciao en dikke X van ons allemaal

  • 11 December 2007 - 13:55

    Marlot:

    Hi noukkie!
    Wat een top verhaal weer! Superr goede cijfers en alleen maar mooi weer! Maar jammer dat het de slechtste zomer in tijden wordt.. 35graden is dan natuurlijk ook best frisjes! Echt bijzonder dat je de kerst en oud&nieuw daar gaat meemaken terwijl wij hier gewoon in het koude kikkerlandje zitten! Maar noukkie ik ben best trots op je met die hoge cijfers! Hoe is het eigenlijk in je gezinnetje? Zijn je papie en mamie lief voor je? en natuurlijk je broertje?
    Nou noukkie ik hoor weer van je!

    Dikke kus Marlot

  • 11 December 2007 - 15:14

    Jeannette:

    Is DIT een berichtje van Anouk???
    Ik heb het nog even gecheckt en het is echt zo!!!
    Komt het doordat je nu in de bieb zit dat je het nu over school gaat hebben?
    Tja, dat was 1 van de redenen waarvoor je zo ver weg bent gegaan toch?
    Maar... over die cijfers, daar mag je trots op zijn! (we hadden niet anders verwacht)
    En dan straks op vakantie... ik dacht dat je tijdens deze "grote vakantie" gewoon af en toe eens naar school ging!
    Ach, we zijn gewoon allemaal een beetje jaloers.
    Ik ben net terug van 4 dagen Portugal samen met Anton en nu weet ik weer wat ik mis hier... die zon!!!
    Ach nee hoor, eerlijk gezegd zou ik met jou ook niet willen ruilen, ik moet er niet aan denken zo ver van alles en iedereen hier weg te zijn.
    Nou dan wil ik je vanaf hier alvast een fijne vakantie wensen en natuurlijk leuke kerstdagen en een fantastisch 2008!
    Groetjes, Jeannette

  • 12 December 2007 - 16:28

    Merelkerel:

    Anouk. Wat een ontzettend zware tijden, ik snap dat het allemaal niet makkelijk is wanneer alles zo tegenvalt. Tjah en wanneer je in zo'n klein gat zit ergens in een of ander vreemd eiland op de zuidelijke wereldas dan ga je natuurlijk maar keihard leren. Begrijp het allemaal best hoor, kijk in zo'n dorp als zeewolde is het logisch dat je weinig tijd overhoudt voor huiswerk e.d. zoveel te beleven!
    Heel goed dat je voor zo'n studiejaartje hebt gekozen, alleen wel vervelend dat je tussendoor steeds van je werk wordt gehouden door overbodige en onchristelijke feestjes, maar zo'n heilig iemand als jij weerstaat dat natuurlijk allemaal wel om met een cum laude diploma terug te komen van dat kuteiland.

    ;)

    chick ontzettend veel plezier en doe je ding!
    xxx

  • 13 December 2007 - 15:39

    Nynke:

    Chick! Wat klinkt het weer allemaal heerlijk.. alleen die cijfers, ik weet niet wat ik daar nou weer van moet denken! Vind het maar een raar verhaal..
    Mijn zonnige avontuur loopt zondag ten einde, ik ga het relaxte leventje hier zooo missen, maar heb nu stiekem toch wel zin om naar huis te gaan. Ik ben al een beetje aan het idee gewend. Al moet ik toegeven dat voor mij de heimwee ook is weggebleven.. waarschijnlijk doordat wij het gewoon veel te druk hebben met losgaan en genieten en absoluut geen tijd hebben om te veel aan thuis te denken. Meid, kan niet wachten tot we weer als vanouds los kunnen gaan.. Het duurt nog even I know, maar tot die tijd genoeg om ons mee te vermaken.
    Geniet er nog maar van, de tijd vliegt als je het leuk hebt!
    Dikke kus Nyn

  • 15 December 2007 - 06:37

    Helga:

    FEESTEN & MOOIE CIJFERS, geweldig!

    Kus, Helga

  • 16 December 2007 - 15:46

    Stef En Tiets:

    He lekkere schetenicht van me.
    Is het al een beetje kerstig bij jullie?
    Het weer werkt niet echt mee he? 36 graden, wat een armoe. Hier hebben we een lekkere vrieskou (zonder regen)
    Heb je je koffers al gepakt voor de vakantie? Je kan mooi de excursies voor ons even uitproberen. China airlines is geboekt, we moeten alleen de binnenlandse vluchten nog. Doe ik wel in de kerstvakantie. Jammer dat een reisbureau dat niet kan doen. Ik blijf nog een muts op de computer, maar goed, gaat goed komen.
    Kennen ze ook oliebollen in Australië? Hoop het maar voor je. Je moet wel een bodempje kunnen leggen voor al die champagne met oud en nieuw. Of wordt het amaretto. Begreep uit de andere reacties dat je daar ook niet in spuugt.
    Nou scheet, hele fijne vakantie, geniet van alle feestdagen en een goed begin alvast van 2008!!!!
    Hele dikke kus, Stef en Tiets

  • 28 December 2007 - 20:56

    Helga:

    Dat was schrikken, jij hebt een engeltje op je schouder gehad!!! Hoop dat je van je vrienden veel steun krijgt. Ik wens jouw beterschap en sterkte. Liefs Helga

  • 02 Januari 2008 - 20:44

    Jetty:

    Vanmiddag heb ik je moeder gesproken. Wat was dat schrikken! Je hebt echt een engeltje op je schouder gehad! Beterschap en heel veel sterkte! Natuurlijk ook nog de allerbeste wensen voor 2008!

    Liefs, Jetty


  • 03 Januari 2008 - 09:34

    Greetje:

    Hallo Anouk,

    Een stuntteam is niks voor jou. Doe op een andere manier maar spannende dingen.

    Ben je al aan het aftellen tot je ouders komen? Kun je ze een rondleiding geven langs al "jou dingen".

    Heel veel beterschap en plezier.

    Blijf genieten,

    Greetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Anouk naar Australië

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2008

Einde der Tijden

06 Mei 2008

Orange Upstairs!

08 April 2008

Still Alive!

17 Maart 2008

Het echte werk

09 Maart 2008

Afscheid Nemen
Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 26516

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2009 - 20 December 2009

Anouk naar Engeland

26 September 2007 - 20 Juni 2008

Anouk naar Australië

Landen bezocht: